British Medical Journal doubles down on errors with ‘clarification’ to pro-fat article


A week ago, the British Medical Journal published an "investigation" of US Dietary Guidelines Advisory Committee's February report that The Verge found was full of errors. The BMJ's investigation went after a number of aspects of the diet committee's report, which will be used to issue new federal dietary guidelines this year. As a result, a number of news outlets — including Time, Newsweek, and Mother Jones — wrote stories that reported the investigation's errors as fact.

Read more…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s